Zadání pro žáky v krocích:
- Přidej postavu balónu jedné konkrétní barvy, který se bude stále pohybovat po scéně. Vždy jsme programovali pohyb klouzáním, nyní promysli zda by to šlo i jinak.
Nápověda: Budou se hodit příkazy pro nastavení směru a nově využijeme operátor náhody - náhodné číslo.
- Když na balón klikneme (chytíme jej), přičte nám body pro konkrétní barvu balónu. Následně se přesune na jinou pozici, zmenší se, náhodně změní směr, kterým se pohybuje.
- Celkem budou balóny tři: modrý, žlutý a fialový. Balóny se chovají stejně, nicméně každý si sám počítá počet, kolikrát byl chycen.
- Každý balón se pohybuje jinou rychlostí.
- Bonusový úkol:
- Čím je balón menší tím se pohybuje rychleji.
Nápověda: Budou potřeba další proměnné pro rychlost balónů.