Zadání pro žáky v krocích:

  1. Přidej postavu balónu jedné konkrétní barvy, který se bude stále pohybovat po scéně. Vždy jsme programovali pohyb klouzáním, nyní promysli zda by to šlo i jinak.

Nápověda: Budou se hodit příkazy pro nastavení směru a nově využijeme operátor náhody - náhodné číslo.

  1. Když na balón klikneme (chytíme jej), přičte nám body pro konkrétní barvu balónu. Následně se přesune na jinou pozici, zmenší se, náhodně změní směr, kterým se pohybuje.
  2. Celkem budou balóny tři: modrý, žlutý a fialový. Balóny se chovají stejně, nicméně každý si sám počítá počet, kolikrát byl chycen.
  3. Každý balón se pohybuje jinou rychlostí.
  4. Bonusový úkol:
  1. Čím je balón menší tím se pohybuje rychleji.

Nápověda: Budou potřeba další proměnné pro rychlost balónů.