Zadání pro žáky v krocích:

  1. Vyber denní pozadí a postavu motýla.

Doporučení: pozadí přejmenuj na “Den” a podívej se, jaké má postava kostýmy - záložka Kostýmy, jeden můžete přejmenovat na “Motýl”, přebytečné kostýmy postavy nebudou potřeba, tedy je možné smazat.

  1. Zajisti pohyb motýla pomocĂ­ šipek.

Nápověda: stejně jako člověk se pohybuje pomocí kroků, stejným způsobem se pohybují postavy v našem programu.

Doporučení: aby nám motýl nelétal hlavou vzhůru použijeme způsob otáčení vlevo-vpravo.

  1. Zařiď, aby se nám motýl neschovával za okraj herní plochy.

Nápověda: potřebujeme, aby se motýl od okrajů odrážel.

  1. Přidej noční pozadí.

Doporučení: pozadí přejmenujte na “Noc”.

  1. K postavě přidej kostým netopýra.

Doporučení: kostým přejmenuj na “Netopýr”.

  1. Zařiď, aby po stisku klávesy N nastala Noc a po stisku klávesy D nastal Den Nápověda: přepnutí pozadí.
  2. Ve dne je naše postava motýlem, v noci je netopýrem.

Nápověda: změna kostýmu.

  1. Doporučení: bylo by dobré, aby program věděl, jestli po startu hry má být den nebo noc a zároveň zda má být postava po startu hry motýlem nebo netopýrem.
  2. Bonusové úkoly:
  1. Další pozadí a vhodné postavy: například město + člověk, voda + ryba, hrad + princezna a tak dále.