Zadání pro žáky v krocích:
- Vyber denní pozadí a postavu motýla.
Doporučení: pozadí přejmenuj na “Den” a podívej se, jaké má postava kostýmy - záložka Kostýmy, jeden můžete přejmenovat na “Motýl”, přebytečné kostýmy postavy nebudou potřeba, tedy je možné smazat.
- Zajisti pohyb motýla pomocĂ šipek.
Nápověda: stejně jako člověk se pohybuje pomocí kroků, stejným způsobem se pohybují postavy v našem programu.
Doporučení: aby nám motýl nelétal hlavou vzhůru použijeme způsob otáčení vlevo-vpravo.
- Zařiď, aby se nám motýl neschovával za okraj herní plochy.
Nápověda: potřebujeme, aby se motýl od okrajů odrážel.
- Přidej noční pozadí.
Doporučení: pozadí přejmenujte na “Noc”.
- K postavě přidej kostým netopýra.
Doporučení: kostým přejmenuj na “Netopýr”.
- Zařiď, aby po stisku klávesy N nastala Noc a po stisku klávesy D nastal Den Nápověda: přepnutí pozadí.
- Ve dne je naše postava motýlem, v noci je netopýrem.
Nápověda: změna kostýmu.
- Doporučení: bylo by dobré, aby program věděl, jestli po startu hry má být den nebo noc a zároveň zda má být postava po startu hry motýlem nebo netopýrem.
- Bonusové úkoly:
- Další pozadí a vhodné postavy: například město + člověk, voda + ryba, hrad + princezna a tak dále.