Zadání pro žáky v krocích:
- Vyber vhodnou scénu.
- Přidej postavu žraloka, uprav mu velikost a zajisti jeho pohyb na šipky.
- Přidej postavu ryby, uprav její velikost a zajisti, aby startovala na náhodné pozici a po celou dobu programu se klouzala náhodným směrem vhodnou rychlostí.
- Žralok rád jí ryby:
- Žralok: otevře pusu, zavře pusu a trošku se zvětší.
- Ryba: skryje se, chvíli počká a objeví se jinak barevná na náhodné pozici.
Nápověda: Budeš potřebovat jedno stálé opakování pro pohyb ryby a druhé stálé opakování pro dotek se žralokem, pokud by se vše dalo do jednoho a ryba byla zrovna ve fázi klouzání se, nemohla by vyhodnotit podmínku doteku se žralokem. Předtím než se ryba skryje využijte příkaz čekej 0.1s, je to důležité kvůli tomu, aby si i žralok stihl vyhodnotit, že rybu snědl než ryba zmizí.
- Přidej potápěče, který začíná na náhodné pozici a pohybuje se stejným způsobem jako ryba, ale trošku pomaleji.
- Žralok si musí dát na potápěče pozor, vždy když se jej začne dotýkat, tak se žralok začne maličko zmenšovat.
- Bonusové úkoly:
- V moři je více ryb naráz a každá žraloka zvětší o jinou velikost.
- V moři je více pro žraloka nebezpečných objektů. Mohou jej zmenšovat, vrátit na výchozí velikost, nebo cokoliv vás napadne.