Zadání pro žáky v krocích:

  1. Vyber vhodnou scénu.
  2. Přidej postavu žraloka, uprav mu velikost a zajisti jeho pohyb na šipky.
  3. Přidej postavu ryby, uprav její velikost a zajisti, aby startovala na náhodné pozici a po celou dobu programu se klouzala náhodným směrem vhodnou rychlostí.
  4. Žralok rád jí ryby:
  1. Žralok: otevře pusu, zavře pusu a trošku se zvětší.
  2. Ryba: skryje se, chvíli počká a objeví se jinak barevná na náhodné pozici.

Nápověda: Budeš potřebovat jedno stálé opakování pro pohyb ryby a druhé stálé opakování pro dotek se žralokem, pokud by se vše dalo do jednoho a ryba byla zrovna ve fázi klouzání se, nemohla by vyhodnotit podmínku doteku se žralokem. Předtím než se ryba skryje využijte příkaz čekej 0.1s, je to důležité kvůli tomu, aby si i žralok stihl vyhodnotit, že rybu snědl než ryba zmizí.

  1. Přidej potápěče, který začíná na náhodné pozici a pohybuje se stejným způsobem jako ryba, ale trošku pomaleji.
  2. Žralok si musí dát na potápěče pozor, vždy když se jej začne dotýkat, tak se žralok začne maličko zmenšovat.
  3. Bonusové úkoly:
  1. V moři je více ryb naráz a každá žraloka zvětší o jinou velikost.
  2. V moři je více pro žraloka nebezpečných objektů. Mohou jej zmenšovat, vrátit na výchozí velikost, nebo cokoliv vás napadne.